Ιαπωνία: Σεισμός 7,5 Ρίχτερ και προειδοποίηση για τσουνάμι έως 3 μέτρα
Έντονη αναστάτωση επικράτησε στη βόρεια Ιαπωνία μετά τον ισχυρό σεισμό των 7,5 Ρίχτερ που σημειώθηκε ανοιχτά της επαρχίας Ιγουάτε. Η δόνηση έγινε στις 16:53 τοπική ώρα και έγινε αισθητή σε τεράστια ακτίνα, ακόμη και στο Τόκιο, όπου τα ψηλά κτίρια ταλαντεύτηκαν για αρκετά δευτερόλεπτα.
Λίγο μετά τον σεισμό, κύματα τσουνάμι έφτασαν στο λιμάνι του Κουζί, με ύψος που αρχικά καταγράφηκε στα 70 εκατοστά και στη συνέχεια στα 80. Οι αρχές προειδοποίησαν ότι ενδέχεται να ακολουθήσουν πολύ ισχυρότερα κύματα, με μέγιστο ύψος έως και 3 μέτρα, καλώντας τους κατοίκους να εγκαταλείψουν άμεσα τις παράκτιες περιοχές και να κινηθούν προς ασφαλή σημεία. Το δημόσιο δίκτυο NHK διέκοψε το πρόγραμμά του για να μεταδώσει επείγουσες οδηγίες εκκένωσης.
Η Ιαπωνική Μετεωρολογική Υπηρεσία προειδοποίησε ότι οι επόμενες ώρες είναι κρίσιμες, καθώς τα κύματα τσουνάμι μπορεί να εμφανιστούν επανειλημμένα και με απρόβλεπτη ένταση. Παράλληλα, οι αρχές εκτιμούν ότι η δόνηση ενδέχεται να έχει προκαλέσει ζημιές σε υποδομές, αν και μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν αναφορές για θύματα.
Η χώρα παραμένει ιδιαίτερα ευάλωτη σε τέτοια φαινόμενα, καθώς βρίσκεται στο σημείο συνάντησης τεσσάρων μεγάλων τεκτονικών πλακών. Η μνήμη του καταστροφικού σεισμού και τσουνάμι του 2011, που στοίχισε τη ζωή σε περίπου 18.500 ανθρώπους, παραμένει έντονη και επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο οι αρχές και οι πολίτες αντιδρούν σε κάθε νέο ισχυρό σεισμό.
Οι ειδικοί υπενθυμίζουν ότι η περιοχή του Νανκάι, από όπου προήλθε ο σεισμός του 2011, αποτελεί μία από τις πιο επικίνδυνες σεισμικές ζώνες στον κόσμο. Σύμφωνα με κυβερνητικές εκτιμήσεις, ένα νέο μεγάλο γεγονός στην ίδια ζώνη θα μπορούσε να προκαλέσει τεράστιες απώλειες και οικονομικές καταστροφές.
Οι αρχές συνεχίζουν να παρακολουθούν στενά την κατάσταση, ενώ οι κάτοικοι καλούνται να παραμείνουν σε ασφαλείς περιοχές μέχρι να δοθεί επίσημη άρση του συναγερμού.
by: