“Κατάσταση καταστροφής” στη Βικτόρια: Η Αυστραλία σε μάχη με τις φλόγες
Η πολιτεία Βικτόρια στην Αυστραλία βρίσκεται αντιμέτωπη με μια από τις πιο δύσκολες περιόδους των τελευταίων ετών, καθώς οι αρχές κήρυξαν «κατάσταση καταστροφής» λόγω των εκτεταμένων πυρκαγιών που μαίνονται ασταμάτητα εδώ και ημέρες. Οι φωτιές έχουν ήδη καταστρέψει 130 κτίρια, ανάμεσά τους κατοικίες και υποδομές, ενώ τεράστιες δασικές εκτάσεις έχουν γίνει στάχτη.
Το κύμα καύσωνα, με θερμοκρασίες που ξεπερνούν τους 40°C, σε συνδυασμό με ισχυρούς θερμούς ανέμους, δημιούργησε ιδανικές συνθήκες για την ταχύτατη εξάπλωση των πυρκαγιών. Μία από τις μεγαλύτερες εστίες έχει καταστρέψει σχεδόν 1.500.000 στρέμματα κοντά στο Λόνγκγουντ, περίπου 150 χιλιόμετρα από τη Μελβούρνη.
Η πρωθυπουργός της πολιτείας, Τζασίντα Άλαν, τόνισε ότι η απόφαση για την κήρυξη κατάστασης καταστροφής δίνει στους πυροσβέστες τη δυνατότητα να διατάσσουν άμεσες εκκενώσεις. «Αν σας πουν να φύγετε, φύγετε», υπογράμμισε, δίνοντας έμφαση στην προστασία της ανθρώπινης ζωής.
Παρά το χάος, οι αρχές ανακοίνωσαν ότι τρεις αγνοούμενοι, ανάμεσά τους και ένα παιδί, εντοπίστηκαν σώοι. Ωστόσο, οι πυρκαγιές παραμένουν ενεργές και αναμένεται να συνεχίσουν για ημέρες ή και εβδομάδες, με εκατοντάδες πυροσβέστες να δίνουν μάχη σε δύσβατες και αραιοκατοικημένες περιοχές.
Η κλιματική αλλαγή, σύμφωνα με τους ερευνητές, έχει αυξήσει τη μέση θερμοκρασία της Αυστραλίας κατά 1,51°C από το 1910, ενισχύοντας τη συχνότητα ακραίων φαινομένων όπως αυτά που βιώνει σήμερα η Βικτόρια.
by: