Τι συμβαίνει στο στόμα μας όταν τρώμε ζάχαρη
Η κατανάλωση ζάχαρης ενεργοποιεί μια γρήγορη και πολύπλοκη διαδικασία μέσα στο στόμα, η οποία επηρεάζει άμεσα την υγεία των δοντιών. Λίγα μόλις δευτερόλεπτα μετά την πρώτη μπουκιά από ένα γλυκό ή μια γουλιά ζαχαρούχου ποτού, τα βακτήρια του στόματος αρχίζουν να χρησιμοποιούν τα σάκχαρα ως «καύσιμο». Καθώς τα μεταβολίζουν, παράγουν οξέα που αυξάνουν απότομα την οξύτητα στο στόμα. Μέσα σε ένα έως δύο λεπτά, το pH μπορεί να πέσει σε επίπεδα ικανά να αρχίσουν να διαβρώνουν το σμάλτο, το προστατευτικό στρώμα των δοντιών.
Το σάλιο λειτουργεί ως φυσική άμυνα, εξουδετερώνοντας μέρος των οξέων και βοηθώντας στην επαναφορά της ισορροπίας. Ωστόσο, όταν η κατανάλωση ζάχαρης είναι συχνή, τα βακτήρια δημιουργούν οδοντική πλάκα – ένα κολλώδες βιοφίλμ που προσκολλάται στα δόντια και δυσκολεύει το σάλιο να δράσει αποτελεσματικά. Έτσι, η οξύτητα παραμένει υψηλή για μεγαλύτερο διάστημα, οδηγώντας σταδιακά σε απώλεια μετάλλων και τερηδόνα.
Ο περιορισμός των ζαχαρούχων σνακ και η σωστή στοματική υγιεινή αποτελούν βασικά μέτρα προστασίας για υγιή δόντια.
by: